Korespondencja służbowa jest mało lubianą formą komunikacji, ponieważ nie uzyskujemy natychmiast informacji zwrotnej. Poza tym list/memo jest trwałym dokumentem. Po wysłaniu niczego już nie możemy zmienić. A każda korespondencja jest odbiciem lustrzanym nadawcy…
Cel szkolenia
- Poznanie formy memorandum (układ i styl)
- Umiejętność formułowania treści memorandum
- Unikanie błędów
Efekt
Uczestnicy zdobywają większą łatwość pisania służbowej korespondencji i unikania błędów.
Tematy
- Rodzaje listów służbowych ze względu na cele korespondencji (memo writing, gratulacje, kondolencje, oferta handlowa, reklamacje, odmowa)
- Nośniki korespondencji
- Listy służbowe formalne i nieformalne
- Problem doboru adresatów „memo”
- Tytuły służbowe – gdzie i kiedy
- Układ stałych elementów „memo” i innych form korespondencji
- Formułowanie poszczególnych komponentów „memo” (nagłówek, cel, wstęp, zawartosć/dyskusja, segment zadaniowy, podsumowanie)
- Analiza przykładów „memo”
- Tworzenie „memo” w zależności od celu
- „Memo” perswazyjne
- Najczęściej popełniane błędy językowe i interpunkcyjne
- Język niestosowny w korespondencji służbowej (kolokwializmy, zdrobnienia, stopery językowe)
Uczestnicy
Osoby, których częścią pracy jest pisanie korespondencji.
Metody szkolenia
Program szkolenia pozwala uczestnikom zapoznać zarówno z teorią jak i z praktyką pisania.
Czas trwania
Szkolenie trwa jeden dzień.
Wielkość grupy
Grupa liczy 1-10 osób.