Zapraszamy Państwa na szkolenie “Savoir-vivre w biznesie i wizerunek”.
Na dzisiejszej konkurencyjnej i często agresywnej arenie biznesu, znajomość savoir-vivre’u jest po prostu dodatkowym narzędziem, niezbędnym na ścieżce kariery zawodowej. Znajomość etykiety biznesu ułatwia zdobycie awansu, pozwala wyróżnić się spośród konkurencji, która jest nie mniej przygotowana technicznie i której oferta może być zbliżona. W efekcie etykieta biznesu oraz nieskazitelny wizerunek daje przewagę i dodaje pewności siebie oraz pozwala cieszyć się autorytetem.
Cele szkolenia
- Poznanie zasad etykiety biznesu w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską, świadomość różnic.
- Poszerzenie umiejętności interpersonalnych pomocnych w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych.
- Zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji (profesjonalna autoprezentacja, dobór stroju i akcesoriów dla zdobycia autorytetu).
- Umiejętność nawiązywania nowych kontaktów.
- Łatwość dobierania odpowiedniej garderoby
- Umiejętność podkreślenia urody i tuszowania niedostatków
Efekt
W efekcie uczestnicy szkolenia zdobywają większą pewność siebie, a poprzez świadomość swoich zalet zyskują łatwość osiągania celów zawodowych i osobistych, unikają kłopotliwych sytuacji oraz tworzą miłą atmosferę pracy.
Tematy
- Formy przedstawiania siebie, autoprezentacja
- Przedstawianie osób
- Zasady precedencji: spotkanie służbowe, przyjęcie, winda, samochód, konferencje
- Skuteczne zapamiętywanie imion i nazwisk
- Nawiązywanie nowych kontaktów, do kogo można podejść podczas przyjęć na stojąco
- Korzystanie z bufetu podczas przyjęć na stojąco
- Komunikacja niewerbalna, właściwa postawa i odpowiedni kontakt wzrokowy, powitania i pożegnania
- Maniery w kontaktach telefonicznych (telefon stacjonarny, komórkowy, automatyczna sekretarka i poczta głosowa) oraz spotkań on-line
- Jak zrobić mocne wejście, zdobyć autorytet
- Kiedy należy wstać
- Tytułowanie kurtuazyjne, służbowe i naukowe
- Zasady wręczania wizytówek
- Komplementy i krytyka na arenie służbowej
- Zasady doboru stroju i akcesoriów do okazji; określenia obowiązujące w etykiecie, co oznaczają dla kobiety i mężczyzny
- Wizerunek biznesmena i kobiety biznesu
- Budowanie autorytetu poprzez wizerunek
- Wizerunek wzbudzający zaufanie
- Przyjęcia na stojąco, jak elegancko się częstować, jak prowadzić konwersację, jakie poruszać tematy
- Maniery przy stole, jak wybrnąć z kłopotliwej sytuacji
- Jak jeść trudne potrawy (sushi, homar)
- Zaproszenie na lunch
- Rola gościa i gospodarza.
- Najczęściej popełniane faux pas
- Etykieta wznoszenia toastów
- Etykieta biznesu jako międzynarodowy język kurtuazji
Metody szkolenia “Savoir-vivre w biznesie”
Uczestnicy szkolenia zapoznają się z zasadami savoir-vivre’u w biznesie w części teoretycznej, po czym ćwiczą umiejętności w symulacjach. Ponadto uczestnicy ćwiczą wiązanie krawatów, muszek, apaszek, układanie chusteczek do kieszonki. Częścią szkolenia może również być indywidualna analiza stylistyczna.
Kontakt
Zapraszamy do kontaktu pod numerem 728 534 378 (Dominika Grodowska) lub pod adresem d.grodowska@protocol.pl