Cel szkolenia
- Poznanie zasad etykiety biznesu w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską – świadomość różnic
- Poszerzenie umiejętności interpersonalnych pomocnych w kontaktach służbowych
- Organizacja przyjęć z udziałem klientów, gości honorowych
- Organizacja pracy biura
- Zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji (profesjonalna autoprezentacja, dobór stroju dla zdobycia autorytetu)
Korzyści dla uczestników
Wzrost kompetencji w zakresie budowania wizerunku osobistego i wizerunku reprezentowanej organizacji.
Doskonalenie umiejętności i pogłębianie wiedzy z zakresu prowadzenia biura.
Pogłębienie wiedzy z zakresu savoir vivre’u, organizacji wizyt, delegacji, przyjęć.
Doskonalenie kompetencji komunikacyjnych.
Program
Dzień I
- Profesjonalna autoprezentacja oraz zasady etykiety biznesu w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską – świadomość różnic,
- Zainicjowanie krótkiej rozmowy z gościem – tematy „zakazane”.
- Przedstawianie osób – różnice w zasadach etykiety biznesu i etykiety towarzyskiej.
- Anonsowanie gościa/gości u przełożonych.
- Zasady precedencji, zasada alternatu.
- Zapamiętywanie imion i nazwisk.
- Tytułowanie – tyt. kurtuazyjne, służbowe i naukowe w rozmowie i korespondencji.
- Jak przygotować i podać kawę, herbatę i inne napoje w biurze.
- Etykieta w komunikacji telefonicznej.
- Zasady telefonowania: telefon stacjonarny, komórkowy, przełączanie, jednocześnie dzwoni telefon i wchodzi klient…, poczta głosowa, dźwięki przez telefon.
- Praca nad intonacją w rozmowie telefonicznej i bezpośredniej.
- Kto i jak kończy rozmowę, scenariusze rozmów telefonicznych.
- Proces komunikacji – kanały przekazu informacji.
- Komunikacja werbalna – przekazywanie informacji, przyczyny błędów i przekłamań, unikanie błędów komunikacji werbalnej: pytania, słuchanie, parafrazy, klaryfikacje.
- Komunikacja z klientem wewnętrznym i zewnętrznym – zrozumienie, zaangażowanie i dostosowanie; przyczyny braku zrozumienia.
- Trudny klient – sposoby reakcji.
- Przyczyny i rodzaje zachowań emocjonalnych.
- Opanowanie własnych emocji i reakcja na emocje klienta.
- Analiza transakcyjna (reakcje na prowokacje, szukanie porozumienia z pozycji dorosłego).
- Komunikacja niewerbalna – właściwa postawa, gesty, które obrażają innych, gesty, które należy wyeliminować.
Dzień II
- Korespondencja służbowa, tworzenie oficjalnych pism.
- Najczęściej popełniane błędy językowe.
- Język niestosowny w komunikacji służbowej (kolokwializmy, zdrobnienia, stopery językowe).
- Układ stałych elementów korespondencji.
- Zwroty grzecznościowe na rozpoczęcie i zakończenie listu.
- Komunikacja elektroniczna.
- Podstawowe elementy ubioru służbowego dla kobiety i mężczyzny.
- Kryteria doboru garderoby.
- Dodatki niezbędne w stroju w biurze.
- Niewłaściwe elementy stroju.
- Ubiór w dostosowaniu do urody – jak poruszać się w obrębie zasad i dobrze wyglądać.
- Inne elementy wizerunku: włosy, makijaż, paznokcie, zapach.
- Ubiór odpowiedni do okazji – nazwy na zaproszeniach dot. stroju.
Czas trwania: 2 dni (od 10:00 – 16:00)