Cele szkolenia:
- Jak przemówić do pracownika z innego pokolenia, żeby się czuł zmotywowany, żeby chciał pracować bez „kwasów”.
- Jak X ma przestać myśleć o Z jak o niewychowanym leniu.
- Jak Z ma przestać myśleć o X jak o spiętym pracoholiku.
- Jak się nie bać o własne stanowisko po przekazaniu kompetencji młodszym pokoleniom.
- Budowanie autorytetu w zależności od pokolenia.
- Jakie zachowania jednego pokolenia doprowadzają do białej gorączki inne pokolenia.
Tematy:
- Charakterystyka poszczególnych pokoleń (Baby Boomers, X,Y, Z, Alfa).
- Co kształtuje pokolenia.
- Fakty i mity.
- Jak same siebie postrzegają poszczególne pokolenia, a jak odbierane są przez innych.
- Źródła autorytetu.
- Współczesne źródła motywacji i demotywacji nieprzystające do teoretycznej piramidy.
- Oczekiwania i potrzeby.
- Różnice międzypokoleniowe – strefa odczuć i
- Wnioski z badań na temat pokoleń.
2. Siła komunikacji w zarządzaniu międzypokoleniowym.
- Przyczyny nieporozumień – interaktywna gra symulacyjna. Praca na poziomie poznawczym i emocjonalnym.
- Zakłócenia komunikacyjne i jak ich unikać, kanały komunikacji,„przepaść” w odbiorze ze względu na różnice doświadczeń.
- Komunikacja nisko vs wysokokontekstowa.
- Asertywność.
3. Zrozumienie dynamiki relacji pomiędzy dwoma osobami w sytuacji emocjonalnie trudnej.
- Zrozumienie własnych sposobów reagowania w sytuacjach emocjonalnie trudnych.
- Modelowanie postawy i sposoby reagowania.
- Tworzenie kontekstu i dodatkowego rezultatu.
- Postawa względem nadawcy, a zmiana poglądu.
- Intonacja, a intencje pracownika.
- Dekalog w sytuacji konfliktowej.
- Pozycja percepcyjna.
4. Sposoby przekazywania informacji zwrotnej w dostosowaniu do pokoleń.
5. Międzypokoleniowe transferowanie kompetencji.
6. Co to jest ageizm i adultuzm, jak im zapobiegać.
Metody szkolenia:
To szkolenie to nie teoria. Warsztat zbudowany jest poprzez zanurzenie w doświadczeniu opartym na interaktywnej grze symulacyjnej, case study (możliwość pracy na konkretnych przykładach klienta).
Forma szkolenia:
Szkolenie zamknięte.
Kontakt:
Dominika Grodowska
tel.: 728 534 378
e-mail: d.grodowska@protocol.pl