Komunikacja międzypokoleniowa. Co nas motywuje?

Pokolenia X, Y i Z w pracy

Cele szkolenia:

  • Jak przemówić do pracownika z innego pokolenia, żeby się czuł zmotywowany, żeby chciał pracować bez „kwasów”.
  • Jak X ma przestać myśleć o Z jak o niewychowanym leniu.
  • Jak Z ma przestać myśleć o X jak o spiętym pracoholiku.
  • Jak się nie bać o własne stanowisko po przekazaniu kompetencji młodszym pokoleniom.
  • Budowanie autorytetu w zależności od pokolenia.
  • Jakie zachowania jednego pokolenia doprowadzają do białej gorączki inne pokolenia.

Tematy:

  1. Charakterystyka poszczególnych pokoleń (Baby Boomers, X,Y, Z, Alfa).
  • Co kształtuje pokolenia.
  • Fakty i mity.
  • Jak same siebie postrzegają poszczególne pokolenia, a jak odbierane są przez innych.
  • Źródła autorytetu.
  • Współczesne źródła motywacji i demotywacji nieprzystające do teoretycznej piramidy.
  • Oczekiwania i potrzeby.
  • Różnice międzypokoleniowe – strefa odczuć i
  • Wnioski z badań na temat pokoleń.

2. Siła komunikacji w zarządzaniu międzypokoleniowym.

  • Przyczyny nieporozumień – interaktywna gra symulacyjna. Praca na poziomie poznawczym i emocjonalnym.
  • Zakłócenia komunikacyjne i jak ich unikać, kanały komunikacji,„przepaść” w odbiorze ze względu na różnice doświadczeń.
  • Komunikacja nisko vs wysokokontekstowa.
  • Asertywność.

3. Zrozumienie dynamiki relacji pomiędzy dwoma osobami w sytuacji emocjonalnie trudnej.

  • Zrozumienie własnych sposobów reagowania w sytuacjach emocjonalnie trudnych.
  • Modelowanie postawy i sposoby reagowania.
  • Tworzenie kontekstu i dodatkowego rezultatu.
  • Postawa względem nadawcy, a zmiana poglądu.
  • Intonacja, a intencje pracownika.
  • Dekalog w sytuacji konfliktowej.
  • Pozycja percepcyjna.

4. Sposoby przekazywania informacji zwrotnej w dostosowaniu do pokoleń.

5. Międzypokoleniowe transferowanie kompetencji.

6. Co to jest ageizm i adultuzm, jak im zapobiegać.

Metody szkolenia:

To szkolenie to nie teoria. Warsztat zbudowany jest poprzez zanurzenie w doświadczeniu opartym na interaktywnej grze symulacyjnej, case study (możliwość pracy na konkretnych przykładach klienta).

Forma szkolenia:

Szkolenie zamknięte.

Kontakt:

Dominika Grodowska

tel.: 728 534 378

e-mail: d.grodowska@protocol.pl