Jak przygotować i przeprowadzić profesjonalne wystąpienie lub prezentację, aby przekonać audytorium, jak zdobyć i utrzymać zainteresowanie audytorium.
Z badań przeprowadzonych przez amerykańską prezenterkę wynika, że upodobania publiczności na całym świecie są podobne. Publiczność wybaczy mówcom i prezenterom prawie wszystko oprócz nudy.
Szkolenie prowadzone przy współudziale aktora lub reżysera.
Cele szkolenia
- Jak zdobyć uwagę publiczności i utrzymać zainteresowanie do końca prezentacji.
- Jak być przekonującym.
- Jak dostosować wystąpienie: do audytorium, do wielkości pomieszczenia, czasu?
- Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach, co zrobić z tremą.
Tematy
- Cechy najlepszego prezentera/mówcy.
- Czego należy unikać w wystąpieniach publicznych ? co ?zabija? najlepiej przygotowaną prezentację .
- Przygotowanie przemówienia/prezentacji od momentu ?pustki w głowie? do ostatecznego kształtu.
- Scenariusz przemówienia/prezentacji.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna, praca nad emisją głosu (głos i gesty, które pozwalają zdobyć autorytet).
- Ćwiczenia dykcyjne ? prawidłowa artykulacja głosu.
- Swoboda “na wybiegu” ? opanowanie ciała podczas prezentacji.
- Wielopłaszczyznowe myślenie.
- Jak utrzymać zainteresowanie audytorium.
- Styl prezentera.
- Zachowanie prezentera na scenie, kontakt z publicznością.
- Praca ze sprzętem audio-wizualnym.
- Co to jest trema, czy/i jak należy z nią walczyć.
- Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach (kłopotliwe pytania, trudna publiczność, problemy ze sprzętem).
- Rodzaje wystąpień w zależności od celu.
- Prezentacja informacyjna a relacja.
- Sztuka perswazji ? jak stać się przekonującym.
- Logiczne przesłanki perswazji.
- Analiza mowy perswazyjnej.
- Budowa platformy porozumienia, dążenie do uzyskania z góry założonego celu.
- Rozmowa ? ?podprowadzenie? rozmówcy na swoją pointę.
- Jak elastycznie nawiązywać do słów rozmówcy.
- Przygotowanie prezentacji perswazyjnej, dobór argumentów, hierarchia ważności argumentów.
Efekt
Uczestnicy zdobywają większą pewność siebie podczas wystąpień publicznych, umiejętność budowania przekonywających przemówień. Poznają techniki przykuwania uwagi i utrzymania zainteresowania, Zwiększają odporność na stres przy wystąpieniach publicznych.
Uczestnicy
Osoby, które korzystają z prezentacji jako narzędzia perswazji, prowadzą zebrania, konferencje, prezentacje handlowe.
Metody szkolenia
Program szkolenia pozwala uczestnikom zapoznać zarówno z teorią jak i z praktyką prowadzenia prezentacji/wygłaszania przemówień. Praca z kamerą. Ćwiczenia z emisji głosu, ćwiczenia dykcyjne, zadania aktorskie dla panowania nad ciałem.
Czas trwania
Szkolenia trwa 3 dni.