W obecnym świecie jesteśmy świadkami gwałtownie rozwijającej się ekonomii globalnej. Aby odnieść sukces na arenie międzynarodowej, osoby zarządzające muszą być świadome różnic kulturowych oraz zasad protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre’u biznesowego, obowiązującego w kontaktach na całym świecie. Wchodząc w relacje z przedstawicielami światowego biznesu, dążąc do ustanowienia wzajemnie korzystnych stosunków, znajomość protokołu dyplomatycznego jest nieodzownym narzędziem, które pozwoli podczas prowadzenia ważnych rozmów skoncentrować się na omawianych kwestiach, a nie na sprawach związanych z precedencją czy innych problemach określonych protokołem.
Cel szkolenia
- Poznanie zasad protokołu dyplomatycznego.
- Zdobycie większej pewności siebie w międzynarodowych kontaktach służbowych oraz na spotkaniach z kluczowymi klientami.
- Pogłębienie znajomości etykiety obowiązującej na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych.
- Zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji (dobór stroju i akcesoriów adekwatnie do rodzaju przyjęcia, opieka nad gościem).
Efekt
Uczestnicy uzyskują większą swobodę w kontaktach międzynarodowych, na ważnych przyjęciach i spotkaniach biznesowych, zdobywają większą pewność siebie, łatwość osiągania celów, unikają kłopotliwych sytuacji, tworzą wokół siebie aurę spokoju i autorytetu. Firma zyskuje większą efektywność pracy, wyższe standardy jakości, konkurencyjność i bardziej profesjonalny wizerunek.
Tematy
- Przygotowanie do kontaktów międzynarodowych.
- Zasada dostosowania w kontaktach międzynarodowych.
- Przedstawianie siebie i innych na arenie międzynarodowej – zasady pierwszeństwa i form adresatywnych.
- Tytułowanie kurtuazyjne, służbowe i naukowe.
- Różnice w kontaktach z przedstawicielami krajów monochronicznych i polichronicznych.
- Komunikacja niewerbalna: strefy w kontaktach, profesjonalna autoprezentacja, typy uścisków dłoni i ich znaczenie, rodzaje kontaktu wzrokowego, gesty obraźliwe w innych krajach itp.
- Protokół dawania i otrzymywania prezentów w Polsce i na arenie międzynarodowej.
- Zasady zajmowania miejsc w samochodzie.
- Zasady zajmowania miejsc na przyjęciu.
- Style zachowania przy stole.
- Trudne potrawy (homar).
- Planowanie menu i dekoracja stołu.
- Zasady prowadzenia rozmowy przy stole.
- Zasady obowiązujące w międzynarodowych negocjacjach.
- Najczęściej popełniane faux pas.
- Opieka nad VIP-em.
Uczestnicy
Pracownicy, utrzymujący kontakty z kluczowymi klientami oraz kontakty międzynarodowe.
Metody szkolenia
Uczestnicy zapoznają się z zasadami protokołu dyplomatycznego w części teoretycznej, po czym ćwiczą umiejętności w symulacjach oraz podczas obiadu szkoleniowego.
Zapisy
Zapisy przyjmujemy pod numerem 728 534 378 (Dominika Grodowska) lub pod adresem d.grodowska@protocol.pl