Celem szkolenia jest umiejętność tworzenia zespołu nastawionego na współpracę,
udoskonalenie komunikacji, przepływu informacji oraz budowanie zaufania.
TEMATY:
- Komunikacja
- Wielopłaszczyznowe myślenie
- Znaczenie kontekstu we wzajemnym zrozumieniu
- Kanały przekazu informacji – spójność w budowaniu wiarygodności
- Wartości organizacji (rozwój, partnerstwo, odwaga) i wartości osobiste
- Błędy/stopery językowe – dążenie do jasnego przekazu(dostosowanie komunikatów do odbiorcy)
- Intonacja i mowa ciała
- Budowa zespołu
- Wizja i misja organizacji – wspólne rozumienie, dokąd zmierzamy
- Przyczyny nieporozumień w zespole
- Paradygmaty – znaczenie przesunięcia paradygmatów w zmianie zachowania (dążenie zespołu do celu)
- Proaktywność i poszerzanie strefy wpływu
- Style działania jednostek i organizacji
- Grupa i zespół – różnice
- Zaufanie – pomost pomiędzy starym i nowym modelem:od współzawodnictwa do współdziałania
- Elementy zmiany modelu działania (zmiana w biegu)
- Jak usprawnić komunikację i współdziałanie
- Współpraca w warunkach stresu i utrudnionej komunikacji
- Dowartościowanie
- Koło zobowiązań
EFEKT: Lepsza komunikacja i współpraca w zespole.
METODY SZKOLENIA:
Program szkolenia oparty jest na zasadzie nauki przez doświadczenie.
Teoria przeplatana jest z praktyką. Ćwiczenia zespołowe służą przede wszystkim uświadomieniu znaczenia przepływu informacji i nadrzędności współdziałania; nastawione są na unikanie rywalizacji; ukazują, jak negatywne znaczenie dla pracy zespołu i tym samym całej organizacji ma myślenie typu: „ja się tyle nad tym napracowałem, niech on też się pomęczy”. Gry, w których zaangażowany jest cały zespół, ukazują znaczenie wartości i różne ich rozumienie. Niektóre ćwiczenia pozwalają na wspólne wypracowanie zasad współdziałania. Po każdym ćwiczeniu zespołowym następuje debriefing, który pozwala na porównanie doświadczeń do zwykłej pracy uczestników i osadzenie wniosków w codziennej rzeczywistości. W każdym kolejnym ćwiczeniu – możliwość wykorzystania zdobytej wcześniej wiedzy i wypracowanych wniosków.