Coraz częściej menedżerowie spotykają się z koniecznością udzielania wywiadów, wystąpień przed kamerą, co budzi ich lęk i paraliżuje myśli. Media natomiast są najlepszym narzędziem dla kreowania wizerunku firmy, co można w pełni wykorzystać, zdobywszy niezbędne umiejętności.
Cel szkolenia
- Zdobycie swobody bycia przed kamerą
- Autorytet przy udzielaniu wywiadów
- Umiejętność przekonania do własnej koncepcji
- Jak się ?nie dać? dziennikarzom
Efekt
Uczestnicy zdobywają większą pewność siebie podczas wystąpień przed kamerą, umiejętność formułowania myśli, przedstawiania informacji.
Poznają techniki przykuwania uwagi i utrzymania zainteresowania.
Zwiększają odporność na stres przy wystąpieniach przed kamerą.
Tematy
- Autoprezentacja przed kamerą
- Zachowanie przed kamerą ? czy gestykulować, co zrobić z rękami, nogami, postawa, jak siedzieć
- Głos ? siła, intonacja, akcent logiczny i wykorzystanie pauzy
- Jak patrzeć w kamerę
- Wykorzystanie przestrzeni przed kamerą
- Formuła wywiadu ? ?stand-up? na zewnątrz i wywiad studyjny
- Udzielanie wywiadu na żywo indywidualnie
- Udzielanie wywiadu w grupie ? jak wykorzystać swój czas i nie pozwolić na ciągłe przerywanie
- Dyskusja przed kamerą
- Jak wejść w słowo rozmówcy
- Jak sobie radzić z agresywnym dziennikarzem
- Jak sobie radzić z dziennikarzem, który każdą wypowiedź wykorzystuje dla potwierdzenia swoich niesłusznych założeń
- Trudne sytuacje ? pomyłka, brak informacji, przejęzyczenie, niewłaściwa forma
- Dostosowanie tempa wypowiedzi do czasu wywiadu
- Strój jako narzędzie w osiąganiu celów, strój niekorzystny przed kamerą
- Przygotowanie do wywiadu
- Wielopłaszczyznowe myślenie
- Co to jest trema, czy należy z nią walczyć i jak to robić
Uczestnicy
Osoby, które zajmują się kreowaniem wizerunku instytucji/firmy, menedżerowie, przedstawiciele PR, pracownicy marketingu.
Metody szkolenia
Program szkolenia pozwala uczestnikom zapoznać zarówno z teorią jak i z praktyką udzielania wywiadów. Każdy uczestnik ma kilkakrotnie możliwość wystąpienia przed audytorium. Wystąpienia są nagrywane na kasetę video, którą uczestnik otrzymuje na własność pod koniec szkolenia.
Czas trwania
Szkolenie trwa 3 dni.