Niewiarygodne wydają się rezultaty w negocjacjach, w których obie strony są przegrane. Jednak przy braku wiedzy i umiejętności z zakresu negocjacji. Jest to możliwe i nawet częste, co potwierdzają liczne przykłady ze świata biznesu i polityki. Przy pewnych umiejętnościach natomiast, można nie tylko uniknąć wspólnej porażki czy swojej porażki, ale można uzyskać taki rezultat, który będzie sukcesem dla obu stron. Jest to nieco utrudnione w warunkach międzynarodowych, gdzie do podstawowych trudności dochodzi bariera kulturowa i językowa oraz konieczność korzystania z tłumaczy.
Cel szkolenia
- Jak przygotować się do negocjacji (międzynarodowych)
- Umiejętność oceny stanowiska partnera negocjacji
- Jak radzić sobie z emocjami podczas negocjacji
- Jak bronić się przed brudnymi chwytami i utrzymać sprzyjającą negocjacjom atmosferę
- Umiejętność zastosowania różnych sposobów negocjacji w zależności od typu negocjatora i kontekstu, jaki reprezentuje kraj partnera
Efekt
Uczestnicy zdobywają większą łatwość osiągania celów w negocjacjach z klientami w Polsce i na arenie międzynarodowej oraz w codziennych kontaktach ze współpracownikami.
Program
- Kiedy kończy się sprzedaż, a zaczynają negocjacje
- Co to są negocjacje ? warunki konieczne zaistnienia negocjacji
- Skuteczne przygotowanie do negocjacji międzynarodowych, kwestie – ich znaczenie i hierarchia
- Komunikacja międzynarodowa (respektowanie czasu, umów)
- Zrozumienie stanowiska partnera negocjacji
- Okazanie pewności siebie
- Opanowanie czynników ?podkopujących? pewność siebie
- Jak odmawiać ustępstw I jak je czynić dla podtrzymania negocjacji
- Słuchanie w negocjacjach
- Etapy prowadzenia negocjacji
- Znaczenia rozpoczęcia rozmowy
- Style prowadzenia negocjacji
- Negocjacje zespołowe, negocjacje międzynarodowe
- Socjotechniki ? ustępstwa racjonalne i emocjonalne ? metody reakcji na manipulacje
- Brudne chwyty i ich odbiór w zależności od kulturowego kontekstu
- Zajmowanie miejsc ? znaczenie miejsca podczas rozmów
- Komunikacja niewerbalna podczas negocjacji ? jak korzystać z informacji przekazywanych poprzez mowę ciała
- Rola dobrego tłumacza
- Symulacje negocjacji i przykładowe sytuacje
Uczestnicy
Handlowcy, menedżerowie, dla których umiejętność prowadzenia negocjacji jest niezbędnym narzędziem w osiąganiu sukcesów.
Metody
Teoria przeplatana jest ćwiczeniami, symulacje prawdopodobnych sytuacji negocjacyjnych nagrywane są na indywidualne kasety video, które każdy uczestnik otrzymuje po szkoleniu na własność
Czas trwania
Szkolenie trwa 3 dni.