Zachowanie przed kamerą

Coraz częściej menedżerowie spotykają się z koniecznością udzielania wywiadów, wystąpień przed kamerą, co budzi ich lęk i paraliżuje myśli. Media natomiast są najlepszym narzędziem dla kreowania wizerunku firmy, co można w pełni wykorzystać, zdobywszy niezbędne umiejętności.

Cel szkolenia

  • Zdobycie swobody bycia przed kamerą
  • Autorytet przy udzielaniu wywiadów
  • Umiejętność przekonania do własnej koncepcji
  • Jak się ?nie dać? dziennikarzom

Efekt

Uczestnicy zdobywają większą pewność siebie podczas wystąpień przed kamerą, umiejętność formułowania myśli, przedstawiania informacji.

Poznają techniki przykuwania uwagi i utrzymania zainteresowania.

Zwiększają odporność na stres przy wystąpieniach przed kamerą.

Tematy

  • Autoprezentacja przed kamerą
  • Zachowanie przed kamerą ? czy gestykulować, co zrobić z rękami, nogami, postawa, jak siedzieć
  • Głos ? siła, intonacja, akcent logiczny i wykorzystanie pauzy
  • Jak patrzeć w kamerę
  • Wykorzystanie przestrzeni przed kamerą
  • Formuła wywiadu ? ?stand-up? na zewnątrz i wywiad studyjny
  • Udzielanie wywiadu na żywo indywidualnie
  • Udzielanie wywiadu w grupie ? jak wykorzystać swój czas i nie pozwolić na ciągłe przerywanie
  • Dyskusja przed kamerą
  • Jak wejść w słowo rozmówcy
  • Jak sobie radzić z agresywnym dziennikarzem
  • Jak sobie radzić z dziennikarzem, który każdą wypowiedź wykorzystuje dla potwierdzenia swoich niesłusznych założeń
  • Trudne sytuacje ? pomyłka, brak informacji, przejęzyczenie, niewłaściwa forma
  • Dostosowanie tempa wypowiedzi do czasu wywiadu
  • Strój jako narzędzie w osiąganiu celów, strój niekorzystny przed kamerą
  • Przygotowanie do wywiadu
  • Wielopłaszczyznowe myślenie
  • Co to jest trema, czy należy z nią walczyć i jak to robić

Uczestnicy

Osoby, które zajmują się kreowaniem wizerunku instytucji/firmy, menedżerowie, przedstawiciele PR, pracownicy marketingu.

Metody szkolenia

Program szkolenia pozwala uczestnikom zapoznać zarówno z teorią jak i  z praktyką udzielania wywiadów. Każdy uczestnik ma kilkakrotnie możliwość wystąpienia przed audytorium. Wystąpienia są nagrywane na kasetę video, którą uczestnik otrzymuje na własność pod koniec szkolenia.

Czas trwania

Szkolenie trwa 3 dni.