Negocjacje międzynarodowe – jak wygrać i dać poczucie wygranej

Niewiarygodne wydają się rezultaty w negocjacjach, w których obie strony są przegrane. Jednak przy braku wiedzy i umiejętności z zakresu negocjacji. Jest to możliwe i nawet częste, co potwierdzają liczne przykłady ze świata biznesu i polityki. Przy pewnych umiejętnościach natomiast, można nie tylko uniknąć wspólnej porażki czy swojej porażki, ale można uzyskać taki rezultat, który będzie sukcesem dla obu stron. Jest to nieco utrudnione w warunkach międzynarodowych, gdzie do podstawowych trudności dochodzi bariera kulturowa i językowa oraz konieczność korzystania z tłumaczy.

Cel szkolenia

  • Jak przygotować się do negocjacji (międzynarodowych)
  • Umiejętność oceny stanowiska partnera negocjacji
  • Jak radzić sobie z emocjami podczas negocjacji
  • Jak bronić się przed brudnymi chwytami i utrzymać sprzyjającą negocjacjom atmosferę
  • Umiejętność zastosowania różnych sposobów negocjacji w zależności od typu negocjatora i kontekstu, jaki reprezentuje kraj partnera

Efekt

Uczestnicy zdobywają większą łatwość osiągania celów w negocjacjach z klientami w Polsce i na arenie międzynarodowej oraz w codziennych kontaktach ze współpracownikami.

Program

  • Kiedy kończy się sprzedaż, a zaczynają negocjacje
  • Co to są negocjacje ? warunki konieczne zaistnienia negocjacji
  • Skuteczne przygotowanie do negocjacji międzynarodowych, kwestie – ich znaczenie i hierarchia
  • Komunikacja międzynarodowa (respektowanie czasu, umów)
  • Zrozumienie stanowiska partnera negocjacji
  • Okazanie pewności siebie
  • Opanowanie czynników ?podkopujących? pewność siebie
  • Jak odmawiać ustępstw I jak je czynić dla podtrzymania negocjacji
  • Słuchanie w negocjacjach
  • Etapy prowadzenia negocjacji
  • Znaczenia rozpoczęcia rozmowy
  • Style prowadzenia negocjacji
  • Negocjacje zespołowe, negocjacje międzynarodowe
  • Socjotechniki ? ustępstwa racjonalne i emocjonalne ? metody reakcji na manipulacje
  • Brudne chwyty i ich odbiór w zależności od kulturowego kontekstu
  • Zajmowanie miejsc ? znaczenie miejsca podczas rozmów
  • Komunikacja niewerbalna podczas negocjacji ? jak korzystać z informacji przekazywanych poprzez mowę ciała
  • Rola dobrego tłumacza
  • Symulacje negocjacji i przykładowe sytuacje

Uczestnicy

Handlowcy, menedżerowie, dla których umiejętność prowadzenia negocjacji jest niezbędnym narzędziem w osiąganiu sukcesów.

Metody

Teoria przeplatana jest ćwiczeniami, symulacje prawdopodobnych sytuacji negocjacyjnych nagrywane są na indywidualne kasety video, które każdy uczestnik otrzymuje po szkoleniu na własność

Czas trwania

Szkolenie trwa 3 dni.