Etykieta biznesu

Na dzisiejszej konkurencyjnej i często agresywnej arenie biznesu, znajomość etykiety jest po prostu dodatkowym narzędziem, niezbędnym na ścieżce kariery zawodowej. Znajomość etykiety ułatwia zdobycie awansu, pozwala wyróżnić się spośród konkurencji, która jest nie mniej przygotowana technicznie i której oferta może być zbliżona. Etykieta biznesu daje przewagę i dodaje pewności siebie oraz pozwala cieszyć się autorytetem.

Cele szkolenia

  • Poznanie zasad etykiety biznesu w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską? świadomość różnic.
  • Poszerzenie umiejętności interpersonalnych pomocnych w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych.
  • Zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji (profesjonalna autoprezentacja, dobór stroju i akcesoriów dla zdobycia autorytetu).
  • Umiejętność nawiązywania nowych kontaktów.

Efekt

Uczestnicy zdobywają większą pewność siebie poprzez świadomość swoich zalet zyskują łatwość osiągania celów zawodowych i osobistych, unikają kłopotliwych sytuacji, tworzą miłą atmosferę pracy.

Tematy

  • Formy przedstawiania siebie, autoprezentacja
  • Przedstawianie osób
  • Zasady precedencji: spotkanie służbowe, przyjęcie, winda, samochód, konferencje
  • Skuteczne zapamiętywanie imion i nazwisk
  • Nawiązywanie nowych kontaktów, do kogo można podejść podczas przyjęć na stojąco
  • Korzystanie z bufetu podczas przyjęć na stojąco
  • Komunikacja niewerbalna, właściwa postawa i odpowiedni kontakt wzrokowy, powitania i pożegnania
  • Maniery w kontaktach telefonicznych (telefon stacjonarny, komórkowy, automatyczna sekretarka i poczta głosowa)
  • Jak zrobić mocne wejście, zdobyć autorytet
  • Kiedy należy wstać
  • Tytułowanie kurtuazyjne, służbowe i naukowe
  • Zasady wręczania wizytówek
  • Komplementy i krytyka na arenie służbowej
  • Zasady doboru stroju i akcesoriów do okazji; określenia obowiązujące w etykiecie, co oznaczają dla kobiety i mężczyzny
  • Wizerunek biznesmena i kobiety biznesu
  • Przyjęcia na stojąco, jak elegancko się częstować, jak prowadzić konwersację, jakie poruszać tematy
  • Maniery przy stole, jak wybrnąć z kłopotliwej sytuacji
  • Jak jeść trudne potrawy (sushi, homar)
  • Zaproszenie na lunch
  • Rola gościa i gospodarza.
  • Najczęściej popełniane faux pas
  • Etykieta wznoszenia toastów
  • Etykieta biznesu jako międzynarodowy język kurtuazji

Metody szkolenia

Uczestnicy zapoznają się z zasadami etykiety biznesu w części teoretycznej, po czym ćwiczą umiejętności w symulacjach (nagranie na DVD) oraz podczas sześciodaniowego obiadu szkoleniowego; ćwiczenia w wiązaniu krawatów, muszek, apaszek, układanie chusteczek do kieszonki.

Czas trwania

Szkolenie trwa 2 dni (godziny 9:00 – 17:00)

Liczba uczestników

10 osób